مجلس ایران دات كام
نیكزاد:

مجلس ابعاد حادثه معدن طبس را بررسی می کند

مجلس ابعاد حادثه معدن طبس را بررسی می کند

به گزارش مجلس ایران دات کام، نایب رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به این که هر سه قوه جهت بررسی حادثه معدن طبس بسیج شده اند، اظهار داشت: بطور قطع با هر گونه قصور و با مسببان این حادثه برخورد خواهد شد.



به گزارش مجلس ایران دات کام به نقل از مهر، علی نیکزاد بامداد امروز (دوشنبه ۲ مهر ماه) در جلسه ستاد مدیریت بحران حادثه معدن زغال سنگ معدنجو با حضور وزرای کشور، صمت، کار، رییس جمعیت هلال احمر و رییس سازمان مدیریت بحران کشور اظهار داشت: این حادثه بسیار غم بار را که انسان های شریف با عرق جبین در اعماق زمین و دور از خانواده برای کسب روزی حلال تلاش می کردند، خدمت مقام معظم رهبری، خانواده معظم آنها و همه ملت ایران تسلیت می گویم.
وی بیان کرد: رییس جمهور و رییس مجلس شورای اسلامی تاکید نمودند که با همکاران، سایر دستگاه های اجرائی و همین طور نیروهای نظامی همچون سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در محل حادثه حضور پیدا نماییم. این حادثه برای همه ما بسیار غمبار و سنگین است.
نیکزاد اظهار داشت: وزرای کشور، صمت و کار، استاندار و همه مسئولان اجرائی و رییس و اعضاء کمیسیون صنایع و معادن مجلس و نماینده مردم این شهر در طبس جمع شدند و همه تلاش می کنند که این عزیزان را نجات دهند، به همین دلیل برای این حادثه همه کشور و مسئولان هر سه قوه بسیج شده است.
نایب رییس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: این مساله از جانب مجلس شورای اسلامی از بعد نظارتی و همین طور از جانب دولت بررسی خواهد شد. ما داغ بزرگی را دیدیم و سربازان عرصه اقتصادی و برخی از پدران شریف را از دست دادیم. ما در قبال این حادثه، مسئولیت شرعی، قانونی، انسانی و اخلاقی داریم و بطور قطع با هر گونه قصوری و با مسببان این حادثه و کوتاهی های صورت گرفته، برخورد خواهد شد.
وی اظهار داشت: این مصیبت را برای خود و خانواده خود می دانیم. رییس مجلس نیز بر ضرورت پیگیری حادثه اخیر اصرار کرد و اگر شرایط ایجاب می کرد خود ایشان در محل حاضر می شد. رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی به لحاظ اشراف خاصی که بر موضوع دارد، ابعاد حادثه را با کمک متولیان بررسی خواهدنمود. برای ما نیز سوالاتی وجود دارد همچون این که نباید در این کارگاه که ۴۸ نفر کار ایمنی را انجام می دهند، این حادثه رخ می داد، ضمن این که معدن سه دهه سابقه فعالیت دارد و نباید چنین مصیبتی پیش می آمد. برای تکرار نشدن چنین اتفاقاتی در آینده اقداماتی را انجام می دهیم.
نیکزاد اظهار داشت: ما اینجا هستیم تا ابعاد حادثه بررسی شود. هر چه به عنوان طرح و لایحه از طرف نمایندگان و دولت به مجلس ارائه شود، همکاری خواهیم کرد تا چنین اتفاقاتی تکرار نشود. در رسیدگی به مباحث در کنار دولت و در جایگاه مجلس به عنوان نمایندگان مردم کوتاهی نخواهیم کرد و نتایج بررسی ها و گزارش ها را به سمع و نظر مردم خصوصاً خانواده های داغدار خواهیم رساند.



منبع:

1403/07/02
15:01:45
0.0 از 5
149
تگهای خبر: اقتصاد , پیگیری , دولت , رهبری
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۱