مجلس ایران دات كام
قالیباف:

استان اصفهان با مولدسازی دارایی ها زیرساخت های خودرا تکمیل کند

استان اصفهان با مولدسازی دارایی ها زیرساخت های خودرا تکمیل کند

مجلس ایران دات کام: به گزارش مجلس ایران دات کام، رییس مجلس شورای اسلامی با تکیه بر این که مولدسازی می تواند بخش قابل توجهی از مشکلات را حل کند، اظهار داشت: توجه به این مهم کفایت می کند که استان اصفهان بتواند زیرساخت های خودرا تکمیل کند.



به گزارش مجلس ایران دات کام به نقل از مهر، محمدباقر قالیباف قبل از ظهر پنجشنبه در نشست شورای اداری مشترک شهرستان های کاشان و آران و بیدگل با تبریک هفته وحدت و ۱۷ ربیع الاول میلاد حضرت محمد (ص) اظهار داشت: موجب خرسندی است که به استان شهیدپرور، ولایتمدار و نامدار اصفهان سفر کردم و در جمع مسئولان شهرستان های کاشان و آران و بیدگل که نمادی از تمدن، فرهنگ و سرآمدان شعر، ادب و فلسفه است حضور یافتم. امیدواریم بتوانیم گامی به جلو برداریم و این وظیفه ما است و جمهوری اسلامی و شهدا این انتظار را از ما دارند و البته ما نیز لحظه ای از این کار غفلت نخواهیم کرد.
وی با یادآوری این که به عنوان یک رزمنده و خادم مردم تاکید دارم که باید فرهنگ نحوه مدیریت مان در سطوح و مسائل مختلف کشور را اصلاح نماییم، ابراز کرد: این مهم در بخش اداری و مدیریت مسائل مهم تر از هر بخش دیگری است.
رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکلات این دو شهرستان و مطالبات مدیران آن با اعلان اینکه نحوه مدیریت مشکلات یکی از موضوعات اصلی است که باید دنبال شود، اشاره کرد: به عنوان نماینده مردم مشکلات شما را حتما پیگیری و دنبال می نماییم و معتقدم در شهرستان های کاشان، آران و بیدگل ظرفیتهای خوبی وجود دارد که به سرعت می توان وضعیت را متحول کرد.
وی با اشاره به پیش بینی موضوع مولدسازی در برنامه هفتم توسعه و با تکیه بر این که مولدسازی می تواند بخش قابل توجهی از مشکلات شما را حل کند، اظهار داشت: توجه به این مهم کفایت می کند که استان اصفهان بتواند زیرساخت های خودرا تکمیل کند به شرطی که دستگاه های مختلف همراهی لازم را داشته باشند و مدیران قوی و امین متولی این مساله شوند.
قالیباف با اعلان اینکه نظارت با ترساندن مدیر متفاوت می باشد، اضافه کرد: قانون برنامه هفتم به مردم و مدیران اختیار می دهد که در قالب قانون برای حل مشکلات تلاش کنند و از مسائل مختلف گره گشایی می کند.
وی در پاسخ به برخی مطالبات مطرح شده از طرف نمایندگان و مسئولان این دو شهرستان درباره ی مسائل این منطقه اظهار داشت: در مجلس موانع سد راه اختصاص منابع به کنارگذر کاشان - آران و بیدگل و اتصال به چرمشهر را پیگیری و برای حل آن تلاش خواهیم کرد؛ البته معتقدم اگر این پروژه منطق اقتصادی داشته باشد نباید برای اجرای آن منتظر بودجه دولتی ماند.
رئیس مجلس شورای اسلامی اشاره کرد: قسمتی از مشکلاتی که با آن مواجه هستیم ریشه در تمرکزگرایی دارد، درحالی که نباید بدنبال حل تمامی مسائل و تعیین تکلیف آنها در تهران باشیم.
وی با اعلان اینکه مجلس و دولت چهاردهم بطور مداوم بر اجرای برنامه هفتم توسعه تاکید دارند، اظهار داشت: با هدف حل مشکلات کشور و پاسخ به مطالبات مردم ما در مجلس به هیچ وجه اجازه نمی دهیم هیچ تصمیمی خارج از مدار برنامه هفتم توسعه گرفته شود، بلکه باید این برنامه را میثاق ملی بدانیم برای اینکه دولت و مجلس آنرا با خرد جمعی تدوین و تصویب کرده اند و قابل تحقق و اجرا است. قالیباف اضافه کرد: ما در مجلس برای این برنامه وقت زیادی گذاشتیم و فراز و نشیب های زیادی برای تصویب آن طی کرده ایم و نتیجه آن شد که در قانون برنامه هفتم برای حل و فصل برخی مشکلات اساسی بصورت جدی و قطعی تعیین تکلیف شده است.
وی با اعلان اینکه گاهی مسائل مختلف همچون اقتصادی به سبب تصمیمات نسنجیده عقب افتاده است، اضافه کرد: ما نیازمند همکاری مسئولان دولتی استانها و شهرستان ها برای تحقق برنامه هفتم بمنظور حل اساسی مشکلات کشور هستیم.
رئیس مجلس با تأکید بر این که باید نحوه قانونگذاری و اجرای قانون را اصلاح نماییم، اظهار داشت: همه ما باید بدانیم زمانی ایران قوی می شود که مردم قوی شوند؛ ما دفاع مقدس را با مردم اداره کردیم و مشکلات اقتصادمان را هم باید با کمک مردم حل نماییم.
وی خطاب به مسئولان حاضر در نشست اضافه کرد: راهکار وفصل تمامی مسائل و مشکلات مطرح شده در این نشست در قانون برنامه هفتم وجود دارد و نیاز است آنرا مطالعه و موضوعات را احصاء کنید؛ البته لازم است دولت باید بخشنامه های آنرا تصویب کند.

1403/06/31
11:35:21
0.0 از 5
214
تگهای خبر: اقتصاد , بودجه , پیگیری , تصویب
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۵